Przegląd prywatności

Chcąc udogodnić Ci korzystanie z naszej strony, wykorzystujemy pliki cookie, które są umieszczane na Twoim komputerze, telefonie komórkowym lub tablecie. Pliki te pomagają nam zrozumieć Twoje potrzeby i dzięki temu doskonalić funkcjonalności naszej witryny. Są one także wykorzystywane do dostarczania spersonalizowanych treści i reklam. Część z plików jest niezbędna do prawidłowego działania serwisu i jego funkcjonalności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie plików cookie, możesz łatwo zarządzać swoimi uprawnieniami, np. we własnej przeglądarce internetowej lub po wybraniu opcji Zarządzaj cookie. Szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

Zarządzanie komunikacją w sytuacjach awaryjnych

Jednym z kluczowych zadań systemów utrzymania ruchu w zakładach produkcyjnych, transportowych, jednostkach służby zdrowia – a więc wszędzie tam, gdzie istnieją służby utrzymania ruchu i funkcja dyspozytora – jest zapewnienie szybkiej, sprawnej i skutecznej obsługi łączności w sytuacjach awaryjnych. Do sytuacji takich zaliczyć można np. zatrzymanie urządzenia, pożar, wypadek, czy jakiekolwiek inne zdarzenie skutkujące koniecznością reorganizacji ruchu, szczególnie na potrzeby akcji ratowniczej.

Najważniejszym zadaniem dyspozytora jest szybkie i skuteczne powiadomienie o zdarzeniu wszystkich osób przewidzianych w procedurze postępowania w sytuacji awaryjnej. Kluczowe jest także uzyskanie potwierdzenia, że wszystkie te osoby komunikat otrzymały. Oczywiste jest, że dostarczenie komunikatu i uzyskanie potwierdzenia jego otrzymania powinno odbyć się w jak najkrótszym czasie.

Automatyzacja tego procesu pozwala dyspozytorowi zoptymalizować ten czas i zająć się koordynacją pozostałych działań przewidzianych przez procedurę, podczas gdy proces powiadamiania automatycznie postępuje w tle.

 

Jak zaoszczędzić czas, odciążyć dyspozytora i zagwarantować skuteczność powiadamiania w nagłej sytuacji awaryjnej?

logo DiAlert

DiAlert to rozwiązanie, które stworzyliśmy dzięki połączeniu znajomości specyfiki potrzeb komunikacyjnych zakładów, w których istnieje ryzyko wystąpienia nagłych sytuacji awaryjnych, oraz wiedzy i doświadczenia w obszarze rozwiązań telekomunikacyjnych. DiAlert usprawnia pracę dyspozytora, eliminując konieczność manualnej obsługi łączności w sytuacji awaryjnej.

 

DiAlert - zasada działania:

  1. Dyspozytor podejmuje decyzję o rozpoczęciu akcji ratowniczej.
  2. Dyspozytor loguje się do aplikacji i wybiera scenariusz, który odpowiada zdarzeniu w odpowiedniej lokalizacji.
  3. Aplikacja dzwoni do zdefiniowanych grup użytkowników, uwzględniając zależności służbowe oraz ich dostępność.
  4. Odbiorca dostaje informację o rodzaju i lokalizacji zdarzenia oraz prośbę o potwierdzenie.
  5. Dyspozytor obserwuje postęp statusów powiadomień on-line.
  6. Po zakończeniu akcji dostępny jest raport ze szczegółami właściwości powiadomień.

 

Automatyzacja procesu powiadamiania

Proces powiadamiania jest całkowicie zautomatyzowany. W zależności od rodzaju sytuacji alarmowych można zdefiniować wiele różnych planów powiadamiania, i w konkretnej sytuacji alarmowej wyzwalać odpowiedni z nich (decyduje dyspozytor). Plan powiadamiania określa grupy abonentów, które mają być powiadomione, wybór komunikatu słownego oraz abonentów alternatywnych.

 

Skuteczne dostarczenie informacji

Telefoniczne powiadomienie abonentów jest interaktywne - przebieg procesu oraz jego skuteczność są w czasie rzeczywistym dokumentowane i prezentowane dyspozytorowi. Ma on zatem możliwość stwierdzić, których osób czy służb nie udało się powiadomić. Służy do tego graficzny interfejs użytkownika w standardowej przeglądarce internetowej.

Istnieje możliwość zdefiniowania kalendarza planowych nieobecności abonentów, którzy tym samym będą automatycznie pomijani w kolejce powiadamiania w dniu swojej nieobecności.

Aby abonenci mogli potwierdzić odebranie informacji, można skonfigurować funkcję obligatoryjnego potwierdzenia ustalonym kodem numerycznym.

 

Szczegółowe raporty

Po zakończeniu kampanii powiadamiania dostępne są raporty z ich przebiegu, informujące o skuteczności powiadamiania poszczególnych abonentów. Raporty obejmują: numer telefonu, liczba podejmowanych prób skomunikowania się z danym abonentem oraz czas, w jakim odebrano połączenie. Można też w prosty sposób wygenerować raport dla listy abonentów, z którymi nie udało się skomunikować w czasie przebiegu kampanii.

 

Zróżnicowane uprawnienia

Dostęp do niektórych funkcjonalności w interfejsie użytkownika (operatora), np. możliwość definiowania kampanii, zmiany planów niedostępności czy możliwość wyzwalania kampanii, może być ograniczany przez zróżnicowanie typu konta użytkownika, które jest chronione hasłem.